املاک ساعی>وبلاگ>شهرک های منطقه 22>شهرک دانشگاه شریف منطقه 22

شهرک های منطقه 22

۱۴۰۳/۴/۱۱
1803
شهرک دانشگاه شریف منطقه 22

شهرک دانشگاه شریف منطقه 22

شهرک دانشگاه شریف

منطقه 22 از مناطق پایتخت است که به خاطر ساخت و سازها، آب و هوا، امکانات تجاری و تفریحی و دسترسی مناسب شهرت پیدا کرده است. منطقه 22 از سمت شرق به حریم رودخانه کن، از سمت غرب به جنگل‌های دست کاشت وردآورد، از سمت جنوب به آزاد راه تهران کرج، از سمت شمال به کوهستان البرز وصل می شود. در ابتدای این مطلب به توضیح درباره شهرک دانشگاه شریف میپردازیم و در انتها هم شما مخاطب عزیز را با ویژگی‌های یک منطقه مناسب برای زندگی و سکونت آشنا میکنیم.

تاریخچه شهرک دانشگاه شریف

گروهی از اساتید معتبر دانشگاه صنعتی شریف در دهه 50، تصمیم به تغییر در محل سکونت خود گرفتند. آنها به دنبال محیطی ساکت و دنج و خوش آب و هوا بودند و همین موضوع سبب شد تا در منطقه‌ای دلچسب ورآورد شمالی شهرکی را احداث کنند به نام شهرک دانشگاه شربف. این شهرک تا به امروز نیز پا برجاست و به دلیل موقعیت مناسبی که دارد به محلی پر متقاضی برای سکونت تبدیل شده است. امروزه حدود 8000 نفر در این شهرک سکونت دارند.

طراحی شهرک دانشگاه شریف منطقه 22

باید خدمتتان عرض کنیم که در طراحی شهرک دانشگاه صنعتی شریف از طراحی‌های اشخاصی مانند پی یر روپتکین، برنارد چومی، کلود لوی استروس، لوئیس مامفورد و مانوئل کاستلز اسپانیایی الهام گرفته شده است و طراحی این شهرک تلفیقی از طراحی سنتی ایرانی و معماری اسپانیایی، ترکیه ای و ارمنستانی است.

موقعیت مکانی شهرک دانشگاه شریف تهران

شهرک دانشگاه شریف واقع در ناحیه 3 منطقه 22 تهران است که باتوجه به موقعیت مکانی خوبی که دارد، به یکی از محبوب ترین شهرک ها برای خرید و سرمایه گذاری در منطقه 22 تبدیل شده است، این شهرک ویژگی‌های مثبتی دارد. از نظر دسترسی، موقعیت شهرک دانشگاه شریف منطقه 22 به این شرح است:

  • از جنوب، به آتی ساز وصل میشود.
  • از غرب، محدود به تعاونی مسکن راه آهن است.
  • از سوی شرق، مرز آن تا بلوار شهید اردستانی ادامه دارد.
  • از سمت شمال، با بزرگراه شهید همت و شهید خرازی همسایه میباشد.
شهرک دانشگاه شریف

مراکز خرید اطراف شهرک دانشگاه شریف

در خود شهرک که با توجه به فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که وجود دارد شما میتوانید نیازهای خود را رفع نمایید، اما اگر نیاز به مراکز خرید بزرگتر داشتید میتوانید از مراکز زیر خرید خود را انجام دهید.

  • رزمال
  • ایران مال
  • آرتمیس مال

آپارتمان های شهرک دانشگاه شریف

هنگام نقل مکان به یک مکان جدید، همیشه چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. به طور طبیعی، بسیاری از این انتخاب‌ها مستلزم بررسی دقیق هستند. دلایل شما برای انتخاب یک خانه جدید می تواند با شخص دیگری در موقعیت شما متفاوت باشد اما دانستن این عوامل میتواند به انتخاب بهتر شما کمک کند.

وجود امکانات مناسب

هیچ یک از ما نمی خواهیم زندگی را پیچیده‌تر از آنچه باید باشد برای خودمان بسازیم. هنگام انتخاب مکان برای زندگی، راحتی بسیار مهم است. بسته به سبک زندگی خود، باید در نظر بگیرید که مکان شما چقدر از محل کار یا مدرسه فرزندتان فاصله دارد. همچنین لازم است در نظر بگیرید که خانه بالقوه شما تا چه اندازه به وسایل حمل و نقل عمومی، فروشگاه‌های مواد غذایی یا هر جای دیگری که دوست دارید بروید، نزدیک است. برای بسیاری، آپارتمانی که نزدیک به انواع امکانات رفاهی باشد، معمولا موقعیت ایده آلی برای اقامت است. نه تنها به راحتی کلی کمک می کند، بلکه در زمان و هزینه شما نیز صرفه جویی می کند.

اب و هوا

برای بسیاری از ما، آب و هوا به طور قانونی بر کیفیت زندگی ما تأثیر می گذارد. بسته به ترجیح شخصی شما، برخی سرما را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر می خواهند در تمام طول سال جایی باشند که آفتابی باشد. این نوع ملاحظات همچنین بر مکانی که برای زندگی انتخاب می‌کنید تأثیر می‌گذارد. ممکن است جزئی به نظر برسد، اما توجه به این نکته مهم است که آب و هوا می‌تواند بر بسیاری از موارد تأثیر بگذارد. این موضوع بر سلامت روان، راحتی جسمانی، ایجاد سرگرمی‌های متنوع و ... تأثیر می‌گذارد.

فرهنگ

بسته به سلیقه شما، فرهنگ بر مکانی که می خواهید به آن نقل مکان کنید تأثیر می گذارد. اگر ترجیح می‌دهید نزدیک به باشگاه‌های ورزشی، امکانات تفریحی و تجاری و طیف وسیعی از کافه‌ها و رستوران‌ها باشید، طبیعتاً باید در یک منطقه با امکانات فراوان زندگی کنید.

سیستم حمل و نقل

وجود سیستم حمل و نقل در یک منطقه تاثیر بسزایی در انتخاب مکان زندگی خصوصا در شهرهای بزرگ را دارد. زمان صرف شده برای تردد باید حداقل باشد تا بتوانید به همه کارهایتان برسید. همچنین، یک سیستم حمل و نقل عمومی موثر میتواند رفت و آمد را برای شما ارزان تر و آسان تر کند.

سیستم بهداشت و درمان

سیستم مراقبت‌های بهداشتی عامل بسیار مهمی در انتخاب مکان زندگی است، زیرا می تواند کیفیت زندگی را افزایش دهد. بنابراین به منطقه‌ای بروید که در آن می توانید یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی خوب مانند در دسترس بودن بیمارستان‌ها و امکانات پزشکی پیدا کنید.

ما در این مطلب به معرفی شهرک دانشگاه شریف پرداختیم و سعی نمودیم با اطلاعاتی که در اختیار داشتیم شما را با این شهرک بیشتر آشنا کنیم. امیدواریم محل سکونت شما و انتخاب منطقه زندگی برایتان عالی باشد و احساس رفاه و خوشبختی کنید.

ارسال نظر

ارسال

نظرات خوانندگان

پرهام

همه سازه های شریف امکانات کاملی دارن

نیما

کلا سرمایه گذاری تو منطقه 22 خیلی خوبه حالا سرمایه گذاری تو شهرک شریف که انقدر آینده درخشانی داره عالیه

علی

چه جالب من نمیدونستم شهرک دانشگاه شریف، زیر نظر دانشجو های شریف طراحی و اجرا شده

polygon

مقالات مرتبط