املاک ساعی>وبلاگ>امکانات منطقه 22>ورزشگاه آزادی از گذشته تا امروز
۱۴۰۳/۵/۲
1313
ورزشگاه آزادی از گذشته تا امروز

ورزشگاه آزادی از گذشته تا امروز

تاریخچه ورزشگاه آزادی

مجموعه ورزشی آزادی در سال 1353 در زمینی به مساحت 460 هکتار در غرب تهران ساخته شد. این مجموعه به بلوار کوهک، شهرک یاسی و شهرک صدرا دسترسی دارد. مجموعه ورزشی آزادی در دوران پهلوی دوم طراحی و ساخته شد و در ابتدا به نام ورزشگاه آریامهر میزبان بازی‌های آسیایی 1974 تهران بود. مهم ترین بخش این مجموعه بزرگ ورزشی استادیوم فوتبال ۱۰۰ هزار نفری است. با این حال، بخش‌های دیگری مانند استادیوم دوچرخه سواری، پیست های اتومبیل رانی، امکانات موتورسواری و کارتینگ، زمین تنیس، سالن‌های والیبال و بسکتبال، دریاچه‌ای برای قایق سواری و اسکی روی آب، سالن 12000 نفری و غیره را نیز شامل می شود.

امکانات ورزشی مجموعه آزادی

ورزشگاه آزادی نیز این روزها امکانات ورزشی بسیار مجهز و کاملی را در اختیار ورزشکاران قرار داده است که میتوانید از این امکانات استفاده نمایید؛ در این بخش شما را با اصلی ترین و مهم ترین امکانات مجموعه ورزشی آزادی آشنا می کنیم:

امکانات ورزشی مجموعه آزادی

ورزشگاه آزادی

ورزشگاه آزادی بخش مهم و معتبر مجموعه ورزشی آزادی است. ظرفیت ورزشگاه آزادی 100000 صندلی است. این ورزشگاه علاوه بر میزبانی بازی‌های ملی، ورزشگاه خانگی دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال است که در لیگ برتر به رقابت می پردازند.

زمین فوتبال شماره 2 و 3

دو زمین فوتبال در اطراف ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی وجود دارد که با نام‌های زمین شماره 2 و زمین شماره 3 شناخته می‌شود. زمین شماره 2 برای تمرینات تیم ملی فوتبال، استقلال و پرسپولیس استفاده می شود.

زمین فوتبال مجموعه ورزشی آزادی

ورزشگاه سرپوشیده آزادی

تالار 12 هزار نفری آزادی بزرگترین سالن سرپوشیده و چند منظوره کشور است که در مجموعه ورزشی آزادی واقع شده و به سالن 12 هزار نفری آزادی معروف است.

سالن بسکتبال آزادی

سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی 3000 نفر ظرفیت دارد و دارای استانداردهای لازم برای این رشته ورزشی می باشد.

سالن تیراندازی آزادی

اگر از دروازه‌های غربی و شرقی وارد مجموعه ورزشی آزادی شوید، به راحتی می توانید به سالن تیراندازی آزادی برسید. سالن های تیراندازی از دو مجموعه با سلاح گرم و بادی تشکیل شده است و بین مجموعه فدراسیون تیراندازی قرار دارد.

پیست دوچرخه سواری آزادی

پیست دوچرخه سواری آزادی از سال 1354 فعالیت خود را آغاز کرد و به مرور زمان این پیست آسیب دید تا جایی که دیگر برای ورزش دوچرخه سواری مناسب نبود.

پیست اتومبیل رانی آزادی

پیست اتومبیلرانی آزادی در سال 1373 با ظرفیت 10000 نفر و مساحت تقریبی 32000 متر مربع ساخته شد. این پیست یکی از بهترین پیست‌های موتورسواری کشور است و بخش مهمی از مجموعه ورزشی آزادی بشمار میرود.

پیست اسکیت آزادی

پیست اسکیت آزادی با ظرفیت 1000 نفر و مساحت تقریبی 32000 متر مربع ساخته شده است. این پیست به طور خاص برای مسابقات اسکیت غلتکی طراحی شده است.

پیست موتور کراس آزادی

پیست موتور کراس آزادی یک پیست موتور کراس در مجموعه ورزشی آزادی با ظرفیت 1500 نفر تماشاگر و مساحت تقریبی 41000 متر مربع است.

پیست کارتینگ آزادی

پیست کارتینگ آزادی در سال 1381 راه اندازی شد.این مجموعه در قسمت شرقی ورزشگاه آزادی واقع شده است و مساحتی بالغ بر 30000 متر مربع دارد.

پیست کارتینگ آزادی

دریاچه مصنوعی آزادی

دریاچه مصنوعی آزادی یکی از بهترین دریاچه‌های کشور برای ورزش‌هایی مانند قایق رانی کانادایی، اسکی روی آب، قایق رانی، کایاک سواری، کانوپولو و ... می باشد که مساحت آن 220000 متر مربع با ظرفیت آبی 600000 متر مکعب میباشد. عمق این دریاچه 4 متر است.

زمین تنیس

مجموعه ورزشی آزادی تهران دارای 18 زمین تنیس است که در گوشه شمال غربی مجموعه قرار دارد. از این تعداد 10 میز به مردان، 6 میز به زنان و 2 میز به فعالیت‌های خانوادگی اختصاص دارد.

سالن استخر آزادی

سالن استخر آزادی در ساختمانی واقع در سمت چپ ورودی سالن 12000 نفری سالن سرپوشیده آزادی قرار دارد و دسترسی به آن از دروازه‌های شمالی و جنوبی امکان پذیر است.

میدان تیر مجموعه ورزشی آزادی

در ضلع شمال شرقی مجموعه فرهنگی ورزشی آزادی قرار دارد و به فدراسیون تیراندازی با کمان و تیراندازی اختصاص دارد. یک مرکز استاندارد و مجهز برای تمرین و مسابقات در رشته‌های مختلف تیراندازی با کمان و تیراندازی است.

سالن والیبال آزادی

این سالت ظرفیت 3000 تماشاگر دارد و یکی از پنج سالن مجموعه است. این تالار به مساحت 4500 متر مربع به ابعاد 72×44 متر می باشد.

سالن وزنه برداری آزادی

این یک مرکز استاندارد با ظرفیت 2500 نفر است. مساحت این تالار 4500 متر مربع در ابعاد 72×44 متر می باشد.

سالن کشتی آزادی

تالار کشتی آزادی که به خانه کشتی ایران نیز معروف است، یک سالن کشتی با گنجایش بیش از 3000 نفر است و برای مسابقات کشتی از آن استفاده می شود.

سالن ووشو آزادی

سالن ووشو آزادی یک مرکز تخصصی در قسمت شرقی مجموعه ورزشی آزادی است. این مکان برای مسابقات و تمرین در رشته ووشو عمل می کند. این سالن 600 نفر ظرفیت دارد.

مرکز سوارکاری

مرکز سوارکاری آزادی به مساحت 39840 متر مربع در بخش جنوب شرقی مجموعه ورزشی آزادی واقع شده است. این مرکز ظرفیت 800 نفر را دارد و 300 خودرو را در پارکینگ خود جای می دهد.

کمپ اردوی تیم ملی فوتبال

ضلع غربی مجموعه ورزشی آزادی به کمپ تیم ملی فوتبال اختصاص دارد که از سال 1379 محل برگزاری اردوی ملی پوشان بوده است. این کمپ دارای زمین فوتبال، سالن والیبال و فوتسال، سالن بدنسازی، خوابگاه با ظرفیت 30 نفر می باشد.

فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی

ساختمان فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی شامل سالن تمرینی به مساحت 475 متر مربع است که منحصراً برای تمرین ورزشکاران این رشته مورد استفاده قرار می گیرد.

کلام نهایی

مجموعه ورزشی آزادی با طیف متنوعی از امکانات، یک تجربه ورزشی جامع را ارائه می دهد. این مجموعه نه تنها استانداردهای بین المللی را دارا است، بلکه امکانات رفاهی عالی از جمله فروشگاه‌های ورزشی، کافه‌ها و ... را نیز ارائه می دهد. چه تماشاگر باشید و چه شرکت کننده، مجموعه ورزشی آزادی تهران نوید هیجان و امکانات درجه یک را می دهد.

ارسال نظر

ارسال

نظرات خوانندگان

پرنیا

اطراف دریاچه رو اصلا رسیدگی نکردن و آسفالتش خرابه

حسام

زمین تنیس ورزشگاه آزادی خیلی خوبه

میرحسینی

امکانات ورزشگاه آزادی خیلی کامله فقط فکر کنم باید عضویت داشته باشید تا بتونید وارد بشید و از امکاناتش استفاده کنید

polygon

مقالات مرتبط