شهرک های منطقه 22

۱۴۰۳/۳/۲۱
1692
آشنایی با محله کوهک

آشنایی با محله کوهک

محله کوهک

کوهک در منطقه 22 تهران در ضلع غربی بزرگراه آزادگان واقع شده است و از سمت شمال به خیابان هوا نیروز و شهرک راه آهن (گلستان) و از سمت جنوب و در انتهای بلوار کوهک به جاده مخصوص بزرگراه لشگری می رسد. این محله توسط اتوبان تهران - کرج از منطقه 21 تهران جدا می شود. از سمت غرب نیز به پارک چیتگر و دریاچه چیتگر می رسد. باتوجه به موقعیت مکانی آن، میتوانید حدس بزنید خرید خانه در محله کوهک گزینه ای مقرون بصرفه برای سکونت و حتی سرمایه گذاری بشمار میرود.

تاریخچه کوهک

کوهک ابتدا جزئی از منطقه‌ی 5 شهرداری تهران به شمار میرفت ولی با تاسیس منطقه‌ی 22 جزئی از محلات این منطقه شد. در گذشته این محله، محله‌‌ای کمتر توسعه یافته و در حاشیه شهر بود که از امکانات مناسبی برخوردار نبود. کم کم با گسترش شهر تهران از طرف غرب و شمال غرب و احیا پارک چیتگر و ساخت دریاچه چیتگر به مرور زمان ساخت و سازهای منطقه کوهک افزایش یافت و بر جمعیت و امکانات آن افزوده شد.

اراضی محدوده‌ی چیتگر در گذشته متعلق به خانواده فیروزگر و فرمانفرمایان بود که بعد از انقلاب این زمین‌ها ملی اعلام شد و در سال‌های بعد مسئولین شهر تهران جهت رفع کمبودهای پایتخت و خدمت رسانی بیشتر به شهر تهران، تصمیم گرفتند این منطقه را با الگوی نوین شهرسازی ایجاد نمایند. بعد از آن منطقه 22 شهرداری در سال 1379 ایجاد و عملیات توسعه و ساخت منطقه آغاز شد.

در گذشته بیشتر مساحت کوهک چیتگر جزئی از محدوده پارک جنگلی چیتگر بوده است، بجز محدوده اطراف بلوار کوهک که از بزرگراه شهید لشگری آغاز می شود و بعد از اتوبان، در انتها به خیابان هوانیروز و املاک شهرک گلستان می رسید. پس از تاسیس منطقه 22 تهران، شهردای منطقه زمین‌های آن را فروخت و اکنون شرکت‌ها و تعاونی‌های مختلف به ساخت و ساز برج‌های کوهک با تعداد بسیار بالا، مشغول می باشند.

موقعیت مکانی کوهک

محله کوهک، در قسمت شرقی شهرک گلستان که در غرب تهران واقع شده است، قرار دارد. این محله‌ به دلیل نزدیکی و دسترسی آسان به پارک جنگلی چیتگر از نظر آب و هوایی از بهترین محله‌های شهرک گلستان به حساب می آید و به دلیل برخورداری از هوای خوب به خاطر قرار داشتن منطقه در کریدور اصلی جریان هوای تهران و فارغ از ترافیک و آلودگی سطح شهر روز به روز طرفداران بیشتری برای سکونت در این منطقه پیدا می شود. به طوری که در چند سال اخیر با افزایش شدید جمعیت این محله، رو به رو هستیم. همچنین بافت محله به سرعت در حال تغییر است چرا که ساخت و سازهای زیادی در آن در حال انجام است که با تکمیل برج‌های محله و سکونت افراد در آن شاهد رشد جمعیت بسیار زیادی در محله خواهیم بود.

دسترسی به کوهک تهران

نحوه دسترسی به محله کوهک

اگر علاقه مند به اجاره آپارتمان کوهک تهران هستید، خیالت بابت دسترسی به دیگر نقاط شهر و همچنین امکانات و خدمات رفاهی راحت باشد؛ در ادامه به دسترسی های کوهک که رفت و آمد را تسهیل بخشیده اند، پرداخته ایم.

با ساخت بزرگراه همدانی در بخش شمالی محله کوهک، این محله به 2 قسمت تقسیم شده است . از 4 مسیر به محله‌ها و شریان‌های اصلی اطراف کوهک چیتگر می توان دسترسی داشت که مسیر اول آن، از ضلع جنوبی بلوار کوهک و تقاطع آن با اتوبان تهران-کرج و جاده مخصوص است.

مسیر دوم انتهای بلوار کاج که به بلوار دانشگاه کوهک منتهی می شود و خود بلوار کاج که با بلوار امیرکبیر، خیابان های هوانیروزو بزرگراه خرازی تقاطع دارد.

و اما مسیر سوم نیز، بزرگراه آزادگان (به سمت جنوب)، اولین خروجی سمت راست کنارگذر آن بعد از تقاطع علامه جعفری-همدانی است. مسیر آخر، مسیری محلی است که افراد محلی به آن دسترسی دارند.

امکانات محله کوهک

از امکانات تفریحی این محله می توان به پارک جنگلی چیتگر، پیست دوچرخه سواری چیتگر، دریاچه چیتگر، باشگاه‌ها و کلوپ‌های اسب سواری چیتگر، دهکده مهربانی حیوانات چیتگر، پارک آبی اوپارک، مجموعه ورزشی امام رضا (ع)، استخر امام رضا (ع)، چشم انداز البرز جنوبی، بازار خرید محله‌ای کوهک، ایستگاه مدیریت بحران، شهربازی طوبی و مجموعه ورزشی شهید پیرانیان اشاره کرد.

امکانات رفاهی همچون برج اداری - تجاری طوبی، هایپرمی طوبی، بازارچه اردستانی، مرکز خرید طوبی، قنادی ها و نانوایی ها، مجتمع اداری تجاری یاس و مرکز خرید گل یاس نیز در این محله فراهم است. سایر امکانات درمانی و آموزشی نیز ازجمله دیگر امکانات این محله بشمار میرود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد خریدملک در کوهک و قیمت آپارتمان های شهرک چیتگر، مشاوران املاک ساعی میتوانند در کنار شما باشند.

ارسال نظر

ارسال

نظرات خوانندگان

آرمین

باتوجه به این مطلب پس کوهک م محله قدیمی منطقه 22 حساب میشه

شادی

بلوار کوهک همون محله کوهک میشه؟؟

polygon

مقالات مرتبط