۱۴۰۳/۳/۱۶
1492
صفر تا صد خرید خانه

صفر تا صد خرید خانه

نکات طلایی برای خرید آپارتمان

خرید خانه یک تصمیم مهم در زندگی شماست، چه آن را به عنوان سرمایه گذاری بخرید و چه برای سکونت در آن. خرید آپارتمان نیاز به بررسی زیادی دارد. به نظر شما عوامل کلیدی که باید در هنگام خرید آپارتمان به آن توجه کرد، چیست؟ ما در این مطلب به نکات مهم برای خرید ملک در منطقه 22 و دیگر مناطق کلانشهر تهران پرداخته ایم.

بودجه

یکی از ضروری‌ترین مواردی که هنگام خرید آپارتمان باید در نظر گرفت، بودجه است. خرید آپارتمان نیاز به سرمایه دارد، بنابراین قبل از انتخاب گزینه‌های خود باید بودجه‌تان را تعیین کنید. مبلغی را که احتمالاً هر ماه از درآمدتان باقی می‌ماند، پس از کنار گذاشتن برای تمام هزینه‌های مورد نیاز روزانه و سایر خریدها محاسبه کنید تا بتوانید برای گرفتن وام اقدام نمایید.

محل سکونت

زمانی که به دنبال خرید آپارتمان هستید، انتخاب مکان مناسب یک عامل حیاتی است. پروژه‌های مسکونی در موقعیت‌های خوب سودآورتر هستند، زیرا در طول سال‌ها با سرعت بیشتری پیشرفت میکنند و ارزش خانه شما هم افزایش می یابد. بنابراین، خرید یک آپارتمان در این پروژه های مسکونی برای اهداف سرمایه گذاری می تواند نرخ فروش مجدد خوبی را به همراه داشته باشد. اگر در آپارتمانی به منظور اجاره دادن آن سرمایه گذاری می کنید، موقعیت مکانی نقش بسزایی دارد.

اگر پروژه مسکونی نزدیک به مدارس، مجتمع‌های اداری، بازارها، بیمارستان‌ها، مراکز خرید و غیره باشد، همیشه موقعیت فروش و اجاره دادن ملک برایتان وجود دارد. اگر می خواهید با خانواده خود در آنجا بمانید، منطقه را بر اساس عواملی مانند ایمنی، زیرساخت ها، امکانات رفاهی و غیره ارزیابی کنید و مطمئن شوید که با استانداردهای زندگی شما مطابقت دارد.

آپارتمان شما باید در یک محله امن باشد. همچنین، باید نزدیک به امکانات مورد نیاز شما باشد، به عنوان مثال، محل اداری/تجاری، مدرسه، حمل‌ونقل عمومی، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، و غیره. شما می‌توانید با صحبت با ساکنان آن آپارتمان، مسائل مختلف را بررسی نمایید و از آن آگاه شوید.

بررسی امکانات رفاهی در زمان خرید آپارتمان

امکانات رفاهی

بهتر است قبل از سرمایه گذاری، امکانات رفاهی موجود در مجتمع مسکونی را به طور کامل بررسی کنید. باید اطمینان حاصل کنید که فضای کافی پارکینگ در مجموعه موجود است. همچنین باید در نظر داشته باشید که آیا مجتمع امکانات رفاهی دیگری مانند آسانسور، امکانات آب و برق، نگهبان و غیره را ارائه می‌دهد یا خیر.

امنیت

ایمنی در هنگام انتخاب و خرید آپارتمان بسیار مهم است. قبل از خرید آپارتمان، بررسی کنید که آیا مجتمع دارای نگهبان 24ساعته و دوربین های امنیتی است یا خیر. همچنین بررسی کنید که آیا مجتمع آپارتمانی دارای آلارم‌های ضد سرقت، درب‌های ایمنی و غیره است یا خیر.

هزینه نوسازی

برخی از املاک نیاز به تعمیرات دارند. قبل از خرید آپارتمان، شما باید هزینه‌های مربوط به بازساری خانه و یا افزایش امکانات خانه مثل اضافه کردن کابینت و یا تعمیر شیرآلات و ... را در بودجه خود در نظر بگیرید. برخی از آپارتمان‌ها نیمه مبله هستند و برخی بسته به قدمت ساختمان نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. قیمت آپارتمان های جدید و کاملاً مبله ممکن است در مقایسه با آپارتمان های قدیمی بالاتر باشد. آپارتمان های شهرک چیتگر باتوجه به نوساز بودن، هزینه نوسازی را نخواهند داشت.

شهرت سازنده

مردم اغلب فراموش می کنند که شهرت سازنده را در نظر بگیرند. حتی اگر در شهرهایی بزرگ مانند تهران و اصفهان سرمایه‌گذاری می‌کنید، توجه به شهرت سازنده مهم است. متأسفانه، یک سازنده می تواند در مورد امکانات رفاهی، تاریخ تحویل، اسناد ملک و امور مالی وعده های دروغین بدهد. بنابراین، بهتر است بررسی پیشینه انجام دهید تا از شهرت سازنده در بازار مسکن مطلع شوید.

ارزش فروش مجدد

اگر آپارتمانی را برای مقاصد سرمایه گذاری می خرید و نه سکونت در آن، بسته به زمانی که قصد فروش آن را دارید، در مورد ارزش فروش مجدد آن تحقیق کنید. این به شما ایده روشنی از بازدهی که احتمالاً از سرمایه گذاری خود دریافت خواهید کرد، می دهد. درک ارزش فروش مجدد ملک مسکونی می تواند به فرد کمک کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد آپارتمان و ارزش سرمایه گذاری بگیرد.

کلام آخر

اکثر مردم هنگام خرید آپارتمان، بزرگترین سرمایه گذاری خود را انجام می دهند. خرید خانه یکی از مهمترین لحظات زندگی شماست. شما با در نظر گرفتن عوامل ذکر شده در بالا می توانید در یافتن ملک مناسب موفق شوید. تهیه فهرستی از همه موارد مد نظرتان، راهی عالی برای شروع است . شما میتوانید بعد از نوشتن معیارهایتان برای خانه جدید، آن را با مشاوران املاک مجرب در میان بگذارید و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. املاک ساعی، مجموعه معتبر در منطقه 22 هستند که میتوانند در تمام مراحل خرید خانه در کنار شما باشند.

ارسال نظر

ارسال

نظرات خوانندگان

اکبر

واقعا محیط و موقعیت مکانی گزینه مهم برای انتخاب آپارتمانه

قاسمی

واقعا جای تاسف داره که هنوزم کلاهبرداری های ملکی دیده میشه

polygon

مقالات مرتبط