امکانات منطقه 22

۱۴۰۲/۱۲/۱۵
6043
پارک چیتگر

پارک چیتگر

پارک جنگلی چیتگر

بوستان ها و پارک های جنگلی از محبوب ترین تفرجگاه ها جهت گذران اوقات فراغت و آخر هفته ها به همراه دوستان و خانواده هستند، یکی از معروف ترین و بزرگترین پارک های جنگلی تهران، پارک چیتگر است که در منطقه ۲۲ و غرب تهران قرار دارد. از آنجایی که منطقه ۲۲، از مناطق بادخیز تهران و در جهت بادهای غربی است، پارک چیتگر دارای هوای مطلوب و معتدلی حتی در ساعت گرم فصل تابستان می باشد که این موضوع پارک جنگلی چیتگر را مناسب گردش، دوچرخه سواری و پیک نیک کرده.

بوستان چیتگر وسعت بالایی دارد و از امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی مانند پیست پیاده روی و دوچرخه سواری، باشگاه سوارکاری و اسب سواری، باغ وحش و ‌... برخوردار می باشد؛ در این وبلاگ از املاک ساعی هر آنچه که باید در رابطه با این پارک جنگلی منطقه ۲۲ بدانید را بررسی کرده ایم، پس اگر اهل گذران اوقات فراغت خود در طبیعت و پیک نیک کردن هستید تا انتهای این وبلاگ با املاک ساعی همراه باشید‌‌‌.

معرفی پارک چیتگر

پارک چیتگر را می توان شناخته شده ترین پارک جنگلی تهران دانست، این پارک وسیع در دوره پهلوی دوم احداث شد و در حال حاضر توسط شهرداری منطقه ۲۲ حفاظت و نگهداری می شود، پارک جنگلی چیتگر حدودا دارای ۸۷۴ هکتار مساحت است که به علت عبور مسیل چیتگر از پارک به دو بخش غربی و شرقی با وسعت ۶۵۸ و ۲۵۳ هکتار تقسیم شده است.

برای اینکه وسعت این پارک را بهتر درک کنید باید گفت که یک جاده ی ۱۴ کیلومتری آسفالته از میان این پارک میگذرد و یک ایستگاه مترو مختص این پارک وجود دارد‌، همچنین یک بلوار در وسط این پارک جنگلی قرار دارد.

اگر از سمت بزرگراه حکیم به سمت منطقه ۲۲ حرکت کرده باشید متوجه می شوید که تونل شهدای غزه از زیر این پارک عبور می کند، این تونل امکان توسعه ی بزرگراه را بدون قطع یک درخت فراهم کرده است.

موقعیت مکانی پارک چیتگر و دسترسی های آن

این بوستان جنگلی سبز در غرب تهران واقع در منطقه ۲۲ قرار دارد که در مسیر آزاد راه کرج قرار گرفته است. بوستان چیتگر در نزدیکی دریاچه شهدای خلیج فارس معروف به دریاچه چیتگر قرار دارد که از سمت شمال به اتوبان همدانی یا حکیم غرب، از سمت جنوب به آزادراه تهران کرج، از سمت غرب تهران به پیکان شهر و شهرک سرو آزاد و از سمت شرق به منطقه ی خوش آب و هوای خرگوش دره محدود می شود‌.

پارک جنگلی چیتگر

اگر قصد دارید با ماشین به پارک جنگلی چیتگر بروید باید به سمت اتوبان تهران کرج بعد از خروجی راه آهن بروید، همچنین این پارک جنگلی با حمل و نقل عمومی مترو، بسیار سر راست است و دو ایستگاه مترو را به خود اختصاص داده است‌، برای دسترسی از طریق درب شماره یک پارک چیتگر می توانید از ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوید و برای دسترسی به فاز غربی پارک چیتگر و ورودی درب پنج می توانید از ایستگاه مترو ایران خودرو پیاده شوید.

ورودی های پارک چیتگر

این پارک جنگلی وسیع دارای ۵ ورودی است که هر کدام دسترسی های مربوطه ی خود را دارند:

ورودی شماره یک پارک چیتگر:

این ورودی از پارک را می توان ورودی اصلی محسوب کرد که از ایستگاه مترو چیتگر راه دارد، همچنین برای رفتن به این ورودی با ماشین باید به بلوار کوهک بروید.

ورودی شماره دو پارک جنگلی چیتگر:

برای رفتن از طریق ورودی دو پارک می توانید از خروجی آزاد راه تهران کرج اقدام کنید، این ورودی به قسمت پیست دوچرخه سواری منتهی می شود

ورودی شماره سه و چهار پارک چیتگر:

برای رفتن به قسمت ورودی درب سه و چهار باید از سمت بلوار دستواره منطقه ۲۲ بعد از پمپ گاز اقدام کنید، این ورودی ها مختص پیک نیک کردن و دسترسی به کتابخانه ی این پارک هستند.

ورودی شماره پنج پارک چیتگر:

این قسمت از پارک چیتگر فاز غربی است که از سمت آزادشهر و ایستگاه متروی ایران خودرو دسترسی دارد، قسمت فاز غربی پارک چیتگر دارای بافت جنگلی است که آن را برای پیک نیک جمعی در آخر هفته مناسب کرده است‌.

تاریخچه پارک چیتگر

جالب است بدانید این پارک ابتدا برای تامین اکسیژن مورد نیاز در شهر تهران توسط پهلوی احداث شد! احداث این پارک به تصمیم سازمان جنگل کشور در دهه ی ۴۰ برمیگردد، این پارک در سال ۱۳۴۲ با تصمیم سازمان جنگل ها و مراتع کشور، احداث شد و قرار شد در سه منطقه ی شمال، شرق، غرب سه پارک جنگلی لویزان، سرخه حصار و بوستان جنگلی چیتگر احداث شود، بنابرین مراحل کشت و احداث آن شروع شد و سپس با گذشت ۴ سال، در سال ۱۳۴۸ به پایان رسید‌.

پوشش گیاهی بوستان چیتگر

با اینکه پارک چیتگر از چشم انداز دارای پوشش گیاهی یکدستی است اما این پارک پوشش گیاهی بسیار متنوعی از درختان کاج تهرانی، اقاقیا، ارغوان، پلت، نارون، سرو خمره‌ای و سرو نقره‌ای، افرای سیاه و ارغوان دارد، جالب است بدانید عمر درختان این پارک به ۶۱ سال می رسد!

عمده پوشش گیاهی غالب در پارک چیتگر متعلق به درختان سوزنی مانند کاج می باشد که باعث شده این پارک جنگلی تبدیل به یک بوستان همیشه سبز باشد.

درختان این بوستان، نگهدار آشیانه ی پرندگانی مانند مرغ مینا، کلاغ و گنجشک هستند و همچنین حیوانات زیبایی مانند سنجاب و روباه در این بوستان سبز زندگی می‌کنند.

امکانات پارک جنگلی چیتگر

این پارک جنگلی دارای امکانات رفاهی، ورزشی و تفریحی متنوعی است که اکثر آنها در فاز شرقی این پارک قرار دارند و ورودی درب پنجم یا محدوده غربی آن بافتی جنگلی دارد؛ پارک چیتگر دارای پیست های ورزشی دوچرخه و اسکی سواری است و امکاناتی مانند کتابخانه، سالن اجتماعات، پارکینگ، نمازخانه، آلاچیق های سرپوشیده و ... را در خود جای داده. از دیگر امکانات پارک جنگلی چیتگر می توان به درمانگاه، رستوران و کافه اشاره کرد.

امکانات تفریحی و دیدنی پارک چیتگر

امکانات تفریحی و دیدنی پارک چیتگر شامل مکان های زیر می شود:

  • باغ راز هستی
  • بوستان بانوان ریحانه

باشگاه سوارکاری و اسب سواری

  • پیست دوچرخه سواری
  • باشگاه پینت بال
  • باغ وحش چیتگر
  • باغ راز هستی واقع در بوستان جنگلی چیتگر
  • امکانات پارک چیتگر

باغ راز هستی

باغ راز پارک چیتگر با مساحت حدودی ۱۸ هکتار در سال ۱۳۹۸ افتتاح شد، این باغ در نزدیکی دریاچه چیتگر قرار دارد و از دیدنی ترین باغ های تهران می باشد. این باغ دارای پوشش گیاهی متنوعی است که اکثر آنها به گیاهان دارویی و گیاهان آبزی اختصاص دارد، علاوه بر پوشش گیاهی متنوع این باغ، حیات وحش کوچکی در آن به چشم میاید که حیوانات اهلی مانند اسب، الاغ، بز، گوزن، روباه و انواع پرندگان در آن نگهداری و حفاظت می شوند؛ نکته ی جالبی که در این باغ می توانید مشاهده کنید باغ نوازش است، در این باغ کودکان علاقه مند به حیوانات می توانند از نزدیک با حیوانات حیات وحش پارک چیتگر ارتباط برقرار کنند و حیوانات را نوازش کنند.

پس اگر از علاقه مندان به گیاهان و حیوانات هستید و یا دوست دارید فرزندتان محیطی جالب را تجربه کند، بازدید از این باغ در پارک چیتگر به شما پیشنهاد می شود.

بوستان بانوان ریحانه واقع در پارک چیتگر

از معروف ترین پارک های بانوان تهران می توان به پارک بانوان چیتگر در منطقه ۲۲ اشاره کرد، این پارک مختص بانوان با مساحت ۱۸ هکتار در ضلع شرقی پارک چیتگر واقع شده که تنها ورود بانوان در آن ممکن است.

بوستان ریحانه دارای امکانات متنوعی برای بانوان از جمله سکوی ورزش صبحگاهی، دستگاه های ورزشی، سالن بدنسازی، سالن بیلیارد و پینگ پونگ سرپوشیده، میز شطرنج، فوتبال دستی و زمین بازی می باشد؛ همچنین این بوستان از تمامی امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه و ... برخوردار است؛ این بوستان بانوان در قسمت ورودی درب یک پارک چیتگر قرار دارد که از دسترسی های میدان سرو و ایستگاه مترو چیتگر راه دارد.

باشگاه های سوارکاری و اسب سواری پارک چیتگر

پارک جنگلی چیتگر دارای باشگاه های متفاوتی از جمله، باشگاه سوارکاری بام واقع در فاز غربی پارک، باشگاه سوارکاری ابرش واقع در فاز غربی و درب ورودی سوم پارک، باشگاه سوارکاری آریاست واقع در ورودی دو و سه پارک و باشگاه اسب سواری میلاد واقع در ضلع غربی پارک می باشد.

پیست دوچرخه سواری و اسکی چیتگر

پیست دوچرخه سواری پارک چیتگر را می توان از معروف ترین پیست های دوچرخه سواری در تهران دانست، این پارک جنگلی دارای چهار پیست استقامتی، سرعتی، کوهستانی و دوچرخه سواری است که یک پیست مختص بانوان دارد‌.

شما می توانید با دوچرخه خودتان بروید یا از غرفه های اجاره دوچرخه، دوچرخه مختص خود را اجاره کنید. پیست دوچرخه سواری و اسکی چیتگر واقع در فاز یک این پارک جنگلی می باشد.

باشگاه پینت بال

وجود یک باشگاه پینت بال سبب شده تا جوانان زیادی جذب این پارک جنگلی شوند، این باشگاه دارای زمین پینت بال و تجهیزات آن است که اوقات فراغت خوشی را برای علاقه مندان محیی می کند.

این باشگاه در ضلع شرقی پارک جنگلی چیتگر در بلوار دستواره واقع شده است که فاصله ی کمی تا قسمت پارک جنگلی دارد.

پارک جنگلی چیتگر در املاک ساعی

این وبلاگ از املاک ساعی، به معرفی پارک جنگلی چیتگر پرداختیم، این پارک بزرگترین پارک جنگلی تهران است که در منطقه ۲۲ قرار دارد، اگر از علاقه مندان به گذران اوقات فراغت و آخر هفته های خود و خانواده در طبیعت هستید پیشنهاد می کنیم گذراندن وقت در این پارک جنگلی وسیع را در برنامه های خودتان قرار دهید، همچنین اگر از علاقه مندان سکونت در منطقه ی ۲۲، منطقه ای تفریحی با بالاترین امکانات سکونتی هستید می توانید جهت اخذ مشاوره رایگان، اطلاع و دریافت از قیمت ها به روز فایل های املاک، بازدید از واحد های مسکونی املاک منطقه ۲۲، کسب اطلاعات بیشتر جهت سرمایه گذاری در این منطقه با مشاورین ما در املاک ساعی ارتباط برقرار کنید.

ارسال نظر

ارسال

نظرات خوانندگان

کیمیا

چیتگر باشگاه پنت باااال زده؟؟؟

پارمیس

وای من پیست دوچرخه چیتگر خیلی دوست دارم

کاظمی

قبل اینکه اصلا منطقه 22 وجودداشته باشه 13 بدر همه چیتگر بودیم

polygon

مقالات مرتبط