املاک ساعی>وبلاگ>امکانات منطقه 22>دریاچه چیتگر تهران(دریاچه خلیج فارس)

امکانات منطقه 22

۱۴۰۳/۲/۲۷
11573
دریاچه چیتگر تهران(دریاچه خلیج فارس)

دریاچه چیتگر تهران(دریاچه خلیج فارس)

دریاچه چیتگر

دریاچه خلیج فارس که به دلیل قرارگیری در کنار بوستان جنگلی چیتگر با نام دریاچه چیتگر شناخته می شود، بزرگ‌ ترین دریاچه مصنوعی در ایران است.

این دریاچه بدلیل آب و هوای معتدلی که در تمامی فصول ایجاد کرده است، فضایی ایده آل را برای اوقات فراغت افراد مختلف با فعالیت هایی مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، شکم گردی، تفریح‌های سرگرم‌کننده، پیک‌نیک های خانوادگی و شب‌گردی‌های خاطره‌انگیز ایجاد کرده است.

دریاچه چیتگر یکی از بهترین فضاها برای دور شدن از زندگی شهری شلوغ به بهانه بودن در طبیعت است؛ از آنجایی که رفتن به شمال کشور برای پایتخت نشینان ممکن است کمی سخت و هزینه آور باشد برای دیدن دریاچه ای تمیز با کمترین زمان ممکن می توانید به دریاچه چیتگر بروید و از تفریح های مختلف آن نهایت لذت را ببرید.

این فضای تفریحی با نسیم های خنکی که در منطقه ۲۲ می وزد حس حضور در کنار دریا و بودن در یک شهر ساحلی را برای شما به ارمغان میاورد؛ اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری از این فضای ارامش بخش و برج های مسکونی در اطراف آن در اختیار داشته باشید، با ما در املاک ساعی همراه شوید.

معرفی دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر منطقه ۲۲ یا همان دریاچه شهدای خلیج فارس با هدف کاهش آلودگی هوا و تلطیف آب و هوای شمال غرب احداث شد که این روزها به یکی از اصلی ترین مقاصد سرمایه گذاران ملکی در این منطقه بشمار میرود و بسیاری از افراد که به دنبال خرید آپارتمان منطقه 22 هستند، سازه های اطراف دریاچه را انتخاب میکنند، این دریاچه مصنوعی شامل مجموعه ای با امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری است که در تعطیلات مختلف افراد زیادی را جهت گذراندن اوقات فراغت به سمت خود جذب می‌کند.

 دریاچه خلیج فارس شامل مجموعه ای با امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری است

مساحت این دریاچه به بیش از ۱۳۰ هکتار می رسد که می توان گفت عدد قابل توجه در یک فضای تفریحی است و محدوده وسیعی را تشکیل می دهد.

جالب است بدانید که ایده اولیه ی احداث دریاچه ای جهت کاهش آلودگی هوا به دهه ی ۴۰ و قبل از انقلاب باز می گردد اما این ایده با گذشت ۳۹ سال مورد بررسی قرار گرفت و سپس در سال ۱۳۸۹ مورد توجه قرار گرفت؛ در واقع ایده احداث این دریاچه به این سبب بود تا منبعی برای بهبود آب و هوای غرب شهر تهران و کاهش آلاینده های آن باشد به همین خاطر یک دریاچه مصنوعی به مساحت ۱۳۰ هکتار احداث شد تا به کاهش الودگی هوا در این منطقه کمک کند و سرانجام این طرح در ابتدای سال ۱۳۹۰ اجرا شد و تقریبا بعد از ۳ سال به پایان رسید.

موقعیت مکانی دریاچه چیتگر

این دریاچه مصنوعی در مجاورت با مجموعه ای تفریحی بام لند و در شمال بوستان جنگلی چیتگر قرار دارد و موقعیت مکانی آن واقع در منطقه ۲۲ و شمال غرب تهران می باشد.

دریاچه چیتگر از سمت شمال به بزرگراه همت، از سمت جنوب به اتوبان حکیم و بزرگره همدانی، از سمت شرق به بزرگراه و اتوبان آزادگان و از سمت غرب به اتوبان های اردستانی و بافت مسکونی منطقه ۲۲ منتهی می شود. دسترسی و چشم اندازه آن سبب شده تا توجه بسیاری از افراد به خرید و یا اجاره ملک در دریاچه چیتگر جلب شود.

راه های دسترسی به دریاچه چیتگر

اگر قصد رفتن به دریاچه چیتگر منطقه ۲۲ با ماشین را دارید، بسته به محل سکونت‌ تان می توانید از طریق اتوبان شهید خرازی به سمت خروجی دریاچه چیتگر بروید.

بسته به راه انتخابی تان نیز می‌توانید از سمت اتوبان حکیم، بلوار کاشانی، اتوبان آزادگان و نیز خیابان هوانیروز به سمت پارکینگ دریاچه چیتگر و مجموعه تفریحی بام لند برسید.

اگر از سمت غرب تهران قصد رفتن به دریاچه چیتگر را دارید می توانید از طریق خیابان ۴۵ متری شهرداری، جاده آزادشهر و یا خیابان میرکمالی به دریاچه چیتگر دسترسی پیدا کنید.

و اگر از سمت کرج راهی رفتن به سمت دریاچه چیتگر هستید، می توانید از طریق جاده مخصوص کرج وارد اتوبان آزادگان و سپس اتوبان خرازی و میدان موج شوید، سپس به سمت دریاچه چیتگر راهی شوید.

دسترسی به دریاچه چیتگر با استفاده از حمل و نقل عمومی

اگر قصد رفتن به دریاچه چیتگر را دارید می توانید علاوه بر ماشین شخصی با حمل و نقل عمومی با استفاده از مترو به دریاچه چیتگر بروید.

برای رفتن به دریاچه چیتگر با استفاده از حمل و نقل عمومی می توانید از خط گلشهر سوار مترو شوید و در ایستگاه چیتگر پیاده شوید، سپس با رفتن به سمت پایانه اتوبوسرانی مترو چیتگر سوار اتوبوس شهرک شهید باقری شوید و با پیاده شدن در ایستگاه میدان موج راهی دریاچه شوید.

علاوه بر این راه می توانید از اتوبوس های دریاچه چیتگر برای رفتن به دریاچه استفاده کنید، برای این کار می توانید در پایانه اتوبوسرانی مترو صادقیه سوار اتوبوس های شهرک دریا شوید و بعد از ۹ ایستگاه، در ایستگاه جوزانی پیاده شوید.

امکانات دریاچه چیتگر

علاوه بر آب و هوای معتدل و طبیعت زیبایی که دریاچه چیتگر دارد، امکانات و تفریح‌های متعددی در فضای آن برای بازدید کنندگان فراهم شده است که هر طیف سنی با علاقه مندی متفاوتی می تواند از این فعالیت ها استقبال کند.

این امکانات می توانند یک پیک نیک خانوادگی را برای شما فراهم کنند و یا اینکه قرار عاشقانه ای را برای شما تدارک ببینند.

جهت آشنایی با امکانات دریاچه چیتگر و اطلاع از نوع و قیمت تفریحات دریاچه چیتگر در ادامه این وبلاگ از املاک ساعی با ما همراه باشید، شما همچنین می توانید وبلاگ رستوران های بام لند را در سایت املاک ساعی مطالعه کنید تا بعد از گشت و گذار در دریاچه برای شام به این رستوران های کیفیت بالا در کنار دریاچه چیتگر بروید.

قایق‌سواری در دریاچه چیتگر

یکی از تفریحات مفرح و جالبی که می توانید در دریاچه چیتگر به همراه دوستان خود یا خانواده تان داشته باشید، قایق سواری در دریاچه چیتگر است،

این قایق ها را می توانید در قسمت اسکله غربی بلوار میلاد و اسکله شرقی در سمت مجموعه بام لند دریاچه مشاهده کنید.

برای استفاده از این قایق ها می توانید بلیط های دو نفره یا بلیط های چهار نفره تهیه کنید.

قایق سواری در دریاچه چیتگر این امکان را به شما می دهد که در کنار گذارندن وقت در کنار عزیزانتان از تماشای ماهی ها و اردک های دریاچه لذت ببرید.

ماهیگیری در دریاچه چیتگر

از دیگر فعالیت های لذت بخشی که می توانید در دریاچه چیتگر تجربه کنید، ماهیگیری است.

در اسکله ی بام لند می توانید با گرفتن لوازم ماهیگیری از کلوپ ماهیگیران، فعالیت ماهیگیری را تجربه کنید.

دوچرخه سواری در دریاچه چیتگر

یکی دیگر از فعالیت های جذابی که می توانید در دریاچه چیتگر تجربه کنید، دوچرخه سواری است.

پیست دوچرخه سواری دریاچه چیتگر از کنار دریاچه گذر میکند و شما می توانید در هنگام دوچرخه سواری از ویوی زیبای دریاچه لذت ببرید.

در قسمت ورودی غربی و شرقی دریاچه چیتگر می توانید دوچرخه متناسب با فعالیت خود را به صکرت ساعتی کرایه کنید، در این دکه ها با ارائه کارت ملی امکان استفاده از دوچرخه های دنده ای و یا برقی برای علاقه مندان فراهم شده است.

لذت از ساحل سنگی دریاچه چیتگر

ساحل سنگی در حاشیه دریاچه چیتگر را می توان یکی از زیباترین قسمت های این مجموعه دانست. این بخش دارای مرغابی ها و اردک هایی است که در کنار ساحل شنا می کنند و دیدن آن می تواند برای کوکان شما حسی لذت بخش را به وجود بیاورد‌.

مجموعه ساحل شنی دریاچه چیتگر

ساحل شنی دریاچه چیتگر واقع شده در قسمت عرب دریاچه و پارکینگ غربی از دیگر امکانات مجموعه ی دریاچه چیتگر است که به نام ساحل شنی پرشین شناخته می‌شود، این مجموعه با وسعت ۳۰۰ متر مربع محیطی سالم را برای بازی کودکان فراهم کرده است‌‌.

در این قسمت کودکان زیر ۷ سال در محیطی سرپوشیده می توانند با وسایل بازی مختلف وقت مفرحی را بگذرانند.

شهربازی دریاچه چیتگر

از دیگر قسمت های مفرح مجموعه دریاچه چیتگر می توان به شهربازی دریاچه اشاره کرد که مهیج‌ ترین و جالب ترین مجموعه‌های تفریحی و دستگاه های جالب روز دنیا را در شهربازی خود جای داده است، این مجموعه در ضلع شمال، شرق و قسمت غرب دریاچه قرار دارد که پذیرای طیف سنی مختلف می باشد.

از جمله این دستگاه ها می‌توان به سافاری پارک وحشت، چرخ و فلک دریاچه چیتگر و پیست پرش در آسمان اشاره کرد.

کارتینگ دریاچه چیتگر

کارتینگ ماشین از جمله تفریحات مهیجی است که توجه عاشقان هیجان را به سمت مجموعه دریاچه چیتگر جلب می‌کند.

علاقه مندان به کارتینگ می توانند با رفتن به باجه فروش بلیط های قسمت غرب دریاچه، بلیط خود را تهیه کنند و در این پیست مطابق با استانداردهای جهانی با خیال راحت، کارتینگی سرعت بالا را تجربه کنند.

پیاده روی در کنار دریاچه چیتگر

مسیر های پیاده روی دریاچه چیتگر به طول حدودا ۷ کیلومتر در دور دریاچه چیتگر قرار گرفته اند و افراد می‌توانند در حین تماشای منظره ی دریاچه و تنفس هوای پاک، در این قسمت پیاده روی کنند.

رفتن به رستوران های بام لند

مجموعه بام لند در کنار دریاچه چیتگر قرار دارد، این مجموعه‌ای تجاری - تفریحی علاوه بر داشتن مراکز خرید فوق‌العاده رستوران‌های با کیفیت و امکانات تفریحی جذاب دارای اتمسفر فوق العاده ای است که می توانید در طول شبانه روز از آن دیدن کنید‌.

رستوران های بام لند

دریاچه چیتگر در املاک ساعی

از آنجایی که منطقه ۲۲ قطب تفریحی تهران محسوب می شود؛ دارای مجموعه های تفریحی متفاوتی مانند مجموعه دریاچه چیتگر و بام لند است، این مجموعه ها با قرارگیری در کنار بوستان جنگلی چیتگر توانسته بازدید کننده های متفاوتی را به خود جلب کند؛ در این مقاله از املاک ساعی به معرفی امکانات دریاچه چیتگر و راه های دسترسی به آن پرداختیم، شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز پیرامون مسکن ها و فایل های مسکونی منطقه ۲۲، مانند شرایط فروش و اقساط، خرید واحد، قیمت و زمان تحویل هر پروژه فعال در منطقه ۲۲ می توانید با مشاورین املاک ساعی در ارتباط باشید. تیم مشاورین املاک ساعی درخصوص پروژه های منطقه ۲۲ در خدمت شما همراهان گرامی هستند و پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه ی خرید و فروش و سرمایه گذاری در پروژه های فعال ملکی این منطقه خواهند بود.

دریاچه چیتگر کجاست؟
دریاچه چیتگر، دریاچه‌ای مصنوعی واقع در شمال غرب تهران و منطقه ۲۲ است که در نزدیکی بوستان جنگلی چیتگر و مجموعه تفریحی بام لند قرار دارد. شما می توانید از طریق خیابان ۴۵ متری شهرداری، جاده آزادشهر و یا خیابان میرکمالی به دریاچه چیتگر دسترسی پیدا کنید. و از سمت کرج می توانید از طریق جاده مخصوص کرج وارد اتوبان آزادگان و سپس اتوبان خرازی و میدان موج شوید، سپس به سمت دریاچه چیتگر بروید.
چگونه با استفاده از مترو به دریاچه چیتگر برویم؟
اگر قصد رفتن به دریاچه چیتگر را با مترو دارید، می توانید از خط صادقیه - گلشهر سوار قطار شده و در ایستگاه چیتگر پیاده شوید و یا اینکه از اتوبوس های شهرک دریا در پایانه صادقیه استفاده کنید.
امکانات تفریحی در دریاچه چیتگر رایگان است؟
برای استفاده از امکانات تفریحی دریاچه چیتگر باید هزینه پرداخت کنید اما در کل گشت و گذار در این مجموعه ورودی ندارد و کاملا رایگان است.

ارسال نظر

ارسال

نظرات خوانندگان

نازی

شهر بازی دریاچه چیتگر خیلی خوبه نسبت به ارم خیلی وسیله نداره ولی بازم خوش میگذره

الهام

دریاچه چیتگر برای ورزش و دویدن خیلی حال میده پیست دوچرخه هم که داره و دیگه چی از این بهتر!

فرزانه

تا قبل ایران مال دریاچه چیتگر پاتوق بود

polygon

مقالات مرتبط