شهرک های منطقه 22

۱۴۰۳/۵/۱۳
1050
شهرک یاس

شهرک یاس

شهرک یاس منطقه 22 تهران

شهرک یاس در محله دهکده المپیک منطقه ۲۲ تهران‌ واقع شده است. منطقه 22 که با نام شهرداری منطقه 22 نیز شناخته می شود، یکی از بخش‌های معروف تهران است و شهرک یاس ازجمله گزینه های محبوب برای خرید و فروش ملک در منطقه 22 بشمار میرود. شهرداری منطقه 22 دارای 4 منطقه و 9 محله است که اکثر این محله‌ها داری امکانات لازم برای زندگی میباشند. یکی از محله‌های این منطقه به دهکده المپیک معروف است که شامل دهکده ورزشکاران است که برای بازی‌های آسیایی 1974 در تهران ساخته شده است. همانطور که گفتیم شهرک یاس در محله دهکده المپیک قرار دارد. شما می‌توانید از سمت ضلع غربی شهرک یاس به بزرگراه آزادگان، از سمت ضلع شمالی به بزرگراه شهید همدانی و از سمت ضلع جنوبی شهرک به بزرگراه شهید خرازی دسترسی داشته باشید. مزیت گردشگری و تفریحی مهم سکونت در شهرک یاس، قرار گرفتن دریاچه چیتگر در ضلع شرقی شهرک است.

به لطف قرار گرفتن شهرک یاس در غربی‌ترین قسمت پایتخت، آب و هوای این شهرک مطبوع و دلپذیر است و آلودگی هوا در این شهرک بسیار کم است. شهرک یاس از نگهبانی 24 ساعته برخوردار است. این شهرک را به عنوان سولقان و شهرک یاس دهکده المپیک هم مشهور است. بیشتر ساختمان های شهرک یاس به شکل برج است و آپارتمان‌های 2 و 3 طبقه خیلی کم میباشد.

دسترسی به شهرک یاس دهکده المپیک

مسیر دسترسی به شهرک یاس

تنها مسیر اصلی برای رسیدن به شهرک مسکونی یاس خیابان بیگدلی است. اما اگر بخواهید با ماشین شخصی به این شهرک بروید باید از این دو مسیر استفاده کنید:

  • بلوار گل ها: ضلع جنوبی بلوار گل ها به خیابان بیگدلی منتهی میشود. برای رسیدن به بلوار گل‌ها می توانید از مسیر اتوبان شهید خرازی و خیابان پنچ آبشار و خیابان هوانیروز، خیابان امیرکبیر، میدان اتریش استفاده کنید.
  • بلوار کاج: بلوار کاج در مابین تقاطع هوانیروز و پل روگذر بزرگراه شهید همدانی قرار دارد. البته که بلوار کاج هم از سمت جنوب، به بلوار دانشگاه و بلوار کوهک چیتگر متصل میشود. البته خیابان کاج از بخش شمال، با عبور از تقاطع های خیابان هوانیروز، بلوار امیر کبیر و بزرگراه شهید خرازی تا بلوار 5 آبشار ادامه می یابد.
امکانات و خدمات شهرک یاس

امکانات رفاهی و تفریحی شهرک یاس

خوشبختانه شهرک یاس در منطقه 22 دارای اکثر امکانات ضروری برای زندگی است که این امکانات در اختیار ساکنین این شهرک قرار گرفته شده است. این امکانات عبارتند از:

  • پمپ گاز و پمپ بنزین شماره 200 کوهک
  • تالار رستوران گل یاس
  • مرکز خرید پوشاک اسلامی-ایرانی گل یاس
  • دبستان و مدارس دخترانه و پسرانه داخل شهرک یاس
  • سوپرمارکت و نانوایی
  • درمانگاه ولیعصر مجهز به کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌های متعدد
  • فروشگاه اتکا شعبه یاس
  • رستوران
  • هتل بستان
  • باشگاه ورزشی

همچنین وجود اماکن تفریحی و گردشگری فراوان در منطقه 22 باعث شده است تا ساکنان این شهرک دسترسی بسیار خوبی به اماکنی مانند دریاچه چیتگر، آبشار تهران، پارک جنگلی چیتگر و بوستان جوانمردان و ... داشته باشند و بتوانند خود را در این اماکن سرگرم کنند.

کلام آخر

ما در این مطلب درباره یکی از شهرک‌های معروف در منطقه 22 یعنی شهرک یاس با شما دوست عزیز صحبت نمودیم. این شهرک دارای دسترسی و امکانات مناسبی است که متقاضیان را برای سکونت در آن وسوسه میکند. منطقه 22 را میتوان یکی از بهترین مناطق تهران از لحاظ امکانات تفریحی و گردشگری و دسترسی به مراکز خرید مدرن و شیک دانست.

ارسال نظر

ارسال
polygon

مقالات مرتبط