شهرک های منطقه 22

۱۴۰۳/۳/۱۲
1954
شهرک چیتگر

شهرک چیتگر

شهرک چیتگر

شهرک چیتگر در منطقه 22 تهران قرار دارد و به گفته بسیاری از کارشناسان دارای آینده‌ای روشن می‌باشد؛ اگر به دنبال خرید سازه در منطقه 22 هستید، ساختمان های شهرک چیتگر را فراموش نکنید چراکه این شهرک در موقعیت مکانی مناسبی واقع شده و شما سرمایه گذاری پرسودی را تجربه خواهید کرد. در قسمت شمال آن پارک چیتگر، باغ ملی گیاه شناسی و چهارباغ و اتوبان حکیم، درغرب آن دریاچه چیتگر و بخش جنوب، پارک هزار و یک شهر و اتوبان خرازی واقع شده است. بازار بزرگ و مشهور ایرانمال در نزدیکی شهرک چیتگر قرار دارد. به جهت همین موقعیت مکانی و آب و هوای مناسب، خرید ملک در شهرک چیتگر به یکی از معاملات محبوب این منطقه تبدیل شده است. شهرک چیتگر به نام شهرک امام رضا هم شناخته می شود.

نحوه دسترسی به شهرک چیتگر

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به شهرک چیتگر که به کلیه مراکز آن محله و ایران مال نزدیک است، ایستگاه مترو ایرانخودرو است که این ایستگاه در خط 5 مترو تهران به سمت کرج قرار دارد.

معرفی پهنه های شهرک چیتگر

شهرک چیتگر به 3 بخش اصلی تقسیم می‌شود که به هر بخش آن پهنه گفته می‌شود. پهنه‌های A (بوستان) وB (سروستان) و C (نارنجستان) اسامی قسمت های مختلف آن هستند. پهنه A (بوستان) قدیمی ترین قسمت شهرک چیتگر و منطقه 22 است و این سه پهنه دارای شرایط مخصوص به خود از نظر ساخت و ساز هستند.

پهنه A (بوستان)

این پهنه از شهرک چیتگر منطقه‌ای مشهور و قدیمی با آب و هوایی بسیار خوب است. پهنه ای بسیار خوش ساخت که به دلیل آرام و ساکت بودن شهرت دارد. این پهنه از نظر موقعیت جغرافیایی در بخش جنوب شرقی شهرک واقع شده است و مساحت آن 144000 متر مربع است، از نظر فاصله هوایی نیز تا دریاچه در حدود 1100 متری آن قرار دارد. از نظرموقعیت ساخت و ساز، سرمایه گذاری بر روی پهنه بوستان، به واسطه اصول واحد های آماده و قابل سکونت، واگذاری به صورت انتقال قطعی در تعاونی ارتش و دفترخانه انجام می‌شود.

ساختمان‌های این پهنه بین 62 الی 150 متر ساخته می‌شود و اغلب بلوک ها با نام های پامچال و ارکیده نام گذاری شده اند. کیفیت ساخت و ساز از مهمترین امتیاز های پهنه A می‌باشد. امکانات زیربنایی ساختمان های پهنه بوستان چیتگر به این گونه است که، برای آن احداث 21 برج برنامه ریزی شده که پیشرفت‌های فیزیکی بسیاری داشته است. امکانات زیربنایی آن شامل آب، برق، گاز، تلفن و فضای سبز اختصاصی اعلام شده است. چشم انداز برخی از واحدها روبروی دریاچه چیتگر، پارک جنگلی و باغ ملی گیاه شناسی قرار دارد. همچنین واحدها دارای 4 دستگاه آسانسور و انباری اختصاصی هستند. طبقات همکف هم دارای کاربری‌های تجاری اند و سالن ورزشی، سالن اجتماعات و سیستم مانیتورینگ نیز با فضای جداگانه‌ای طراحی شده است.

سازه های پهنه بی

پهنه B (سروستان)

پهنه سروستان متعلق به بنیاد تعاون ارتش است که به واسطه معماری بی نظیر پروانه ای شکل خود بسیار شهرت دارد و نظر بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. خوش نام ترین برج های منطقه 22 تهران در این پهنه قرار دارد. این پهنه در بخش غرب منطقه 22 واقع شده است و مربوط به بلوار پژوهش است. موقعیت ساخت و ساز در این پهنه به این شکل است که، ساختمان‌ها در متراژ مشخص از 86 متر تا 360 متر، طراحی شده اند و 16 برج برای این بخش طراحی شده است.

پروانه ها دارای دو بال شرقی و غربی اند و برج ها شامل 30 الی 43 طبقه هستند و به نوعی طراحی خاصی را شامل می شوند. امکانات سازه های پهنه B ، ساختمان‌هایی است که دارای فضای باز هستند که به ازای هر واحد مسکونی 40 متر مربع است. نورگیری واحدها وضعیت حداکثر را دارد و واحدها نسبت به هم حداقل دید را دارند. بنا به الگوی کشیدگی شرقی و غربی مجموعه دارای حداکثر نور هست و از شمال پارک هزار و یک شهر چشم انداز آن می‌باشد. هر برج یک فضای باز اختصاصی دارد و در فضای بین برج‌ها چندین آبنما و مراکز آموزشی و تجاری قرار دارد. برای دسترسی به این پهنه از بلوارهای پژوهشی، بزرگراه همت غرب ، بزرگراه حکیم و بزرگراه آزادگان می توان استفاده کرد.

پهنه C (نارنجستان)

در این بخش که متعلق به تعاونی ارتش است ، در حال حاضر چندین تعاونی مختلف زیر نظر ارتش مشغول به ساخت و ساز هستند . در این پهنه 8 برج در حال ساخته شدن هستند. پهنه c چیتگر در جوار باغ موزه گیاه شناسی قرار دارد و بسیارخوش آب و هوا است . چشم اندازاین برج باغ ملی گیاه شناسی است و واحدهای این پهنه 93 متری، 110 متری و 135 متری هستند .همچنین امکانات سازه‌ای این پهنه سالن اجتماعات، سالن ورزشی، لابی شیک و شوتینگ زباله و جاروبرقی مرکزی است و انباری و پارکینگ و بالکن را هم شامل می شود. در پایان به این موضوع اشاره کنیم که پهنه طبیعت یکی دیگر از پهنه های تازه ساخته شده در شهرک چیتگر به شمار میرود که همانند دیگر پهنه های این شهرک، آینده خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

شهرک چیتگر از نظر اقتصادی و تجاری و تفریحی از مناطق ارزشمند در تهران است. این منطقه مناظر طبیعی و ارزشمند مختلفی دارد که می‌تواند موقعیت ساخت و سازهای حرفه ای را دنبال کند . به خاطر سازه ‌ای مختلفی که در آن وجود دارد ، از نظر سرمایه گذاری برای هر گروهی ایده آل است ، زیرا دارای ارزش اقتصادی و رو به رشدی است.

ارسال نظر

ارسال

نظرات خوانندگان

آرش

بنظرتون کدوم از پهنه های شهرک چیتگر قوی ترن؟

کرمی

پهنه های شهرک چیتگر و من خیلی شنیدم ولی تا حالا از نزدیک ندیدم

شهرام

شهرک چیتگر کنار شهرک گلستان واقعا ترکوندن جفتشون از لحاظ امکانات و ساختمون سازی هایی که انجام شده تو این دو تا شهرک

تیام

برج های شهرک چیتگر ارزش این روزا حرف اول و تو منطقه 22 میزنن واقعا از لحاظ کیفیت و امکانات

polygon

مقالات مرتبط